lördag 15 maj 2010

Tragisk komik


/MIRANDA DÅ VA

Lindbergo börjar kvällen med att klunka ett glas rent absolut. det går utför mannar. Jag ska börja med att berätta en tragiskt rolig historia från min farbror/reseledar-chefen;

Det hela utspelade sig under 2000-talets allvarligaste naturkatastrof då min farbror var nere i Khao Lak för att upprätthålla labiliteten. På kontoret köar sorgsna familjer i sökandet efter sina familjemedlemmar när "ett" stycke bondläpp glider in(går före i kön). Ensam - sökande - 50 årig - knegare med Kärra träningsoverall på sig skriker ut på ren göteborgska; "Döö, Tomas. jag tänkte kolla om de blir någon djungletracking idaag`? Jag hade bokat sån fyrhjuling i skogen här me en thailändska jag köpte på stranden igår vahh, jag tänkte kolla om de blir något av den bokningen va?"
Svaret var tragiskt sanningsenligt; "Nee asså jag är ledsen de blir lite svårt hela Khao Lak är dränkt och den så kallade "djunglen" tillhörande the djungletracking är ett minne blott, de blir lite svårt att genomföra din fyrhjulingsvision"

"Jaja, äähh de var juu för jävla segt va ja skulle ju änna vilja glida runt lite me frugan å så va."

"Tsunamin ställer till de Roffe, ledsen."

"Jaja de får bli någon annan gång Tomas!

Peace / JL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar